• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När bäst att ansöka, behöver råd UC betyg är 10,5 med 12ff

Lekstugan

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 Augusti 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Okej!
Att vänta ut är det bästa du kan göra för att få så bra möjlighet som möjligt. Annars är det lätt att man hamnar i lånesnurran så blir det ännu värre.
Har du funderat på att jämka? Har du högt underskott av kapital dvs höga räntor på dina lån? på så vis kan redan nu få ett hel del ut varje månad genom att skatte mindre och få din eventuella återbäring under ditt inkomstår.

På så vis går du inte back. Behöver inte leva på dina krediter utan betala av och på så vis få bättre betyg!
Jag hade ett underskott förra året på 2000kr men jag tog första lånet för nästan exakt ett år sedan.
Jag ska kolla om jag kan få ett extra jobb typ varannan helg då jag har lastbilskörkort och mycket kontakter i transportbranschen så kan jag säkert få köra lite då och då och på så vis få in några tusen extra varje månad.
Om jag orkar med det så kan jag nog vänta ut alla förfrågningar och sen ansöka i Maj igen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag hade ett underskott förra året på 2000kr men jag tog första lånet för nästan exakt ett år sedan.
Jag ska kolla om jag kan få ett extra jobb typ varannan helg då jag har lastbilskörkort och mycket kontakter i transportbranschen så kan jag säkert få köra lite då och då och på så vis få in några tusen extra varje månad.
Om jag orkar med det så kan jag nog vänta ut alla förfrågningar och sen ansöka i Maj igen

Då har du alldeles för litet underskott för att det ska vara värmt att jämka.
Extrajobb så du klarar dig och kan köpa mat . Sen vänta ut bättre UC är nästa steg!
Det suger att ha dåligt med cash, har samma sits själv. Men det är sååå värt det att bita ihop och vänta ut tills man får bättre alternativ eller några alls.
 

Lekstugan

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 Augusti 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jag svalde stoltheten och pratade med min mamma och hon ställer upp och lånar ut pengar till mig så att jag kan betala av alla lån och jag betalar henne 3000kr i månaden.
Det känns förjävligt att behöva blotta sig så särskilt när min mamma har trott att jag har haft det väldigt bra ställt och även vet min inkomst men samtidigt så har ett stort ok släppt från mina axlar och den dagliga ångesten jag har haft i flera månader är som bortblåst och jag ångrar att jag inte har pratat med henne tidigare :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp